Tramwaj na Zieloną Białołękę

Tramwaj na Zieloną Białołękę

0
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad trasą S8.

Wiadukt tramwajowy nad trasą S8 wraz z dojazdami będzie ma mieć długość ponad 1 km. Dzięki temu tramwaje na Zieloną Białołękę przejadą bezkolizyjnie nad ekspresówką i planowaną trasą Olszynki Grochowskiej. Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking park and ride, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Trasa tramwajowa z Bródna na Zieloną Białołękę pobiegnie wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej – wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

  • długość nowej trasy: ok. 6,5 km
  • częstotliwość tramwajów: co ok. 2-3 minuty
  • liczba przystanków: 9 (20 peronów)
  • czas przejazdu do stacji metra przy ul. Kondratowicza: ok. 15 minut
  • czas przejazdu do Dworca Wileńskiego: ok. 30 minut

Wykonawca koncepcji, który zostanie wyłoniony w przetargu będzie miał pół roku na jej przygotowanie i uzgodnienie z jednostkami miejskimi. Zakończenie prac projektowych całej trasy tramwajowej planujemy w 2021 roku. Prace budowlane zajmą około 2 lat, a po ich zakończeniu ruszy połączenie tramwajowe z Zielonej Białołęki do centrum Warszawy.

Tramwaje Warszawskie zamawiają szczegółowe badania gruntu obok mostu nad kanałem Żerańskim przy ul. Modlińskiej. To jeden z kluczowych punktów zaplanowanej budowy linii tramwajowej, która docelowo połączy Tarchomin z Pragą Północ. Przygotowania na początek obejmą odwierty i opracowanie dokumentacji geotechnicznej wraz z analizą geologiczną. Wykonawca będzie miał na to 30 dni. Kolejne prace przygotowawcze to: analiza urbanistyczną, prognozy ruchu oraz koncepcja trasy wraz z kilkoma wariantami przebiegu.

Następnie TW zajmą się wymaganą w takich przypadkach, analizą oddziaływania inwestycji na środowisko i złożymy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Jest to jedna z najważniejszych decyzji administracyjnych podczas takich inwestycji. Wydanie decyzji środowiskowej pozwoli na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka trasy tramwajowej od pętli Żerań FSO do ulicy Płochocińskiej. Budowa będzie trwać około 2 lat.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ