Sytuacja w spółkach: Koleje Mazowieckie i Warszawska Kolej Dojazdowa

Sytuacja w spółkach: Koleje Mazowieckie i Warszawska Kolej Dojazdowa

0
PODZIEL SIĘ

Komisja Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Przeciwdziałania Bezrobociu Sejmiku Województwa Mazowieckiego dyskutowała o sytuacji taborowej spółek: Koleje Mazowieckie i WKD (Warszawska Kolej Dojazdowa). Radni pytali też o stan zatrudnienia, szczególnie maszynistów, i średnie zarobki.

KM obsługuje 15 linii na ponad 1300 km. Dziennie uruchamianych jest 800 pociągów, które przewożą 170 tys. pasażerów. W 2017 r. KM przewiozły 62,1 mln pasażerów (w 2005 r. było ich 40 mln). Spółka jest drugim co do liczby przewożonych pasażerów przewoźnikiem w kraju (pierwsze miejsce zajmują Przewozy Regionalne). Zatrudnia 616 maszynistów (w tym 14 maszynistów instruktorów), 516 kierowników pociągu i 577 pracowników zaplecza technicznego. Tabor KM składa się z 316 pojazdów, przy czym w stałej gotowości jest 250 z nich. Niedawno zakupiła 71 pojazdów, które obecnie są w produkcji. W planach inwestycyjnych KM jest również budowa nowej bazy utrzymaniowo-naprawczej w Sochaczewie, hali przeglądowo-naprawczej w Radomiu oraz zakup od PKP SA bazy napraw w Tłuszczu. Członek zarządu KM i dyrektor eksploatacyjny Czesław Sulima poinformował również, że spółka cały czas szkoli nowych maszynistów (potrzeba ich jeszcze 35). Proces szkolenia jest dość długi – trwa ok. dwóch lat – informuje Sejmik Województwa Mazowieckiego na Facebooku.

WKD kursuje na jednej linii. Posiada 21 pojazdów. W ciągłym obiegu jest 12 z nich. Zatrudnia 62 maszynistów. Rozkład jazdy zaprogramowany jest na 58 maszynistów. Należy dodać, że jest to – jak zaznaczył prezes Witold Panfil – najbardziej punktualna linia w kraju – wylicza..

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ