PODZIEL SIĘ

Wzdłuż ulicy Jagiellońskiej powstanie ścieżka rowerowa. To kolejny projekt realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na budowę drogi rowerowej na ul. Jagiellońskiej. Znajdzie się ona po wschodniej stronie ulicy Jagiellońskiej, na odcinku od ronda Starzyńskiego do trasy S8 (ok. 2 km długości). Projekt przewiduje wyznaczenie przejazdów dla rowerzystów oraz dostosowanie jezdni serwisowych do ruchu rowerowego (zarówno po wschodniej stronie ul. Jagiellońskiej, jak i po zachodniej, gdzie na odcinku od ul. Golędzinowskiej do Batalionu Platerówek przewidziano dopuszczenie ruchu „pod prąd”). Nowa droga zostanie dołączona do istniejącej infrastruktury rowerowej wokół ronda Starzyńskiego i na węźle Modlińska. Wykonawca będzie miał czas na zakończenie wszystkich prac do 30 listopada.

To kolejny przetarg na drogi rowerowe w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, Warszawy oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którym zostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł.

Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnym roku powstaną trasy wzdłuż takich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska, Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al. Jerozolimskie.

Jak wygląda realizacja budowy dróg rowerowych?

Drogi rowerowe zrealizowane:

  • wzdłuż ul. Ostrobramskiej od ul. gen. E. Fieldorfa „Nila” do Poligonowej – po północnej stronie jezdni od ul. Zamienieckiej do Białowieskiej, po południowej stronie jezdni od ul. gen. E. Fieldorfa „Nila” do Poligonowej; długość 1,6 km.
  • wzdłuż ul. Belwederskiej, po zachodniej stronie jezdni, na odcinku od ul. Bagatela do Dolnej; długość 0,5 km. Dodatkowo przebudowano 1,3 km drogi rowerowej po zachodniej stronie ul. Belwederskiej, na odcinku od ul. Spacerowej do Dolnej.
  • wzdłuż ul. W. Rzymowskiego – po północno-wschodniej stronie ulicy od kładki przy ul. Cybernetyki do Modzelewskiego (z powiązaniem z ul. Puławską), po południowo-zachodniej stronie ulicy od kładki przy ul. Cybernetyki do Puławskiej; długość 2,1 km.
  • wzdłuż Al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramskiej – po północnej stronie jezdni al. Stanów Zjednoczonych od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Grenadierów, po południowej stronie jezdni al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramskiej od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Poligonowej; długość wybudowanej drogi 3,7 km, a przebudowanej 1,3 km.
  • wzdłuż ul. Żwirki i Wigury – etap I; długość 2,5 km.
  • wzdłuż ul. Słomińskiego od ul. Międzyparkowej do Inflanckiej; długość wybudowanej drogi 0,3 km, przebudowanej 0,3 km.

Drogi rowerowe w trakcie budowy:

  • wzdłuż mostu Łazienkowskiego – budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most; długość 1,4 km.
  • wzdłuż Alej Jerozolimskich od ul. Sokołowskiego „Grzymały” do placu Zawiszy; długość budowanej drogi 1,3 km, a przebudowywanej 0,2 km.
  • na Polu Mokotowskim w relacji wschód-zachód (od ul. Banacha do ronda Jazdy Polskiej i do pl. Unii Lubelskiej) oraz północ-południe (od ul. św. Andrzeja Boboli do Ondraszka); długość budowanej drogi 3,3 km, a przebudowywanej 0,2 km.
  • wzdłuż ulic Powsińskiej i Wiertniczej od al. Witosa do ul. Europejskiej; długość 4,5 km.
  • wzdłuż ul. Żwirki i Wigury – etap II, od ul. Racławickiej do 17 Stycznia; długość 3,8 km.
  • wzdłuż ulicy Marsa od ul. Żołnierskiej do Cyrulików; długość 2 km.

Projekty w przygotowaniu:

  • wzdłuż ulic Okopowej i Towarowej od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do placu Zawiszy; długość drogi do budowy 2,9 km, do przebudowy 0,6 km.
  • wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia od al. Obrońców Grodna do ronda Zesłańców Syberyjskich wraz z wyznaczeniem przejazdów dla rowerów na rondzie Zesłańców Syberyjskich; długość drogi do budowy 1,2 km, do przebudowy 5 km.
  • wzdłuż ul. Kasprzaka-Wolska-Połczyńska od al. Prymasa Tysiąclecia do granicy Miasta; długość drogi do budowy 5,4 km, do przebudowy 0,5 km.
  • wzdłuż ul. Radzymińskiej od ul. Karkonoszy do granicy Miasta; długość drogi do budowy 5,3 km.
  • wzdłuż ciągu ulic Mińskiej (odc. od Grochowskiej do Stanisławowskiej), Stanisławowskiej (odc. od Mińskiej do J. Dwernickiego), J. Dwernickiego (odc. od Stanisławowskiej do Szaserów), Szaserów (odc. od J. Dwernickiego do J. Chłopickiego; długość 2 km.
  • wzdłuż ul. Puławskiej od ul. Domaniewskiej do granicy miasta; długość drogi do budowy 14,4 km, a do przebudowy 3,2 km.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ