Ponad milion połączeń pod nr 112

Ponad milion połączeń pod nr 112

0
PODZIEL SIĘ

„Średnio 2950 razy na dobę i ponad milion razy w całym roku – tyle razy warszawiacy zadzwonili pod nr 112 w 2016 r.” – poinformował urząd miasta.

Według danych warszawskiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego (CPR) nadal największym problemem są połączenia bezzasadne. Z roku na rok jest ich trochę mniej, ale nadal stanowią trzy czwarte połączeń (w 2013 r., kiedy CPR w Warszawie zaczęło funkcjonować, takich połączeń było 75 proc., w roku 2016 – 71 proc.). Fałszywe połączenia to w większości pomyłki, zabawy dzieci telefonami, zapytania niezwiązane z ratownictwem, próby zamawiania usług (np. cateringowych) i przypadkowe uruchomienia telefonów.

W 2016 r. 70 operatorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego przyjęło 1 079 849 połączeń, z czego 266 430 przekazało służbom – w największej części do policji (w następnej kolejności do pogotowia ratunkowego i straży pożarnej). Operatorzy przyjmują średnio 2950 połączeń na dobę, najwięcej zgłoszeń wpływa między w godz. 15–19. Poprawił się średni czas oczekiwania na połączenie z operatorem i wynosi on osiem sekund.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ